Pages

05 March 2012

perangai lama....

pagi isnin yang indah lagi damai.. di sulami bayu embun yang menyapa pipi, membasahi rambut, menunggu sang mentari gah muncul di ruang angkasa.... seperti biasa, perhimpunan memulakan rentak alunan melodi irama pengajaran dan pembelajaran... memetik kata-kata ust.AZANI, jqaf sk. semawang, sejengkal kita mengingati nabi S.A.W, sehasta nabi S.A.W akan mengingati kita...
gambar hiasan semata mata



emmm.. selamat beramal ye semua... sebelum bermula perhimpunan pagi, GB terlebih dahulu datang ketemu diriku yang di rasakan hensem ini...."hasdi, lepas abis ni datang jumpa saya di bilik saya"...

dalam hati ku, siot, kes ape plak aku kan pggil pagi-pagiyang indah lagi damai ini... bertanya hati kecil ku sendiri, pelbagai soalan dan jawapan keatas teka teki ciptaan GB itu tadi berlegar di minda ku yang masih sejuk oleh pagi yang indah lagi damai ini.... hahahaha...

seperti yang di janjikan, pergi lah diriku ini berjumpa dengan GB..
Gb: isnin minggu lepas ada kamu pergi kursus ict bi year 5?
me: ada gb?
GB: sampai abis kamu dk sana?
me: hehehe... ermmm.. smpai rehat saja Gb... lepas tu saya blah..
GB: itu la sbb sy nk jmpa kmu ni... RAMLI (bkn ramli burger ok) ada kol saya kata duk sana separuh jalan, kamu lari x sempat abis kursus.. saya kata kat ramli, x tau plak saya, mungkin kamu da mslh kot.. nanti sy tnya ngan kamu, sy ckp cmtu la ngan ramlllli........jadi , kenapa ni?
ME: hehe.... (mampus ku, kantoi lagi).ermmmm .. ah ha Gb, sy dk skjp je gb.. ada mslh skt kt luar.. tu la x sempat abis..
GB: igt ye hasdi, kena tnggu sampai abis, saya x nk kamu bawa PERANGAI LAMA kamu d tetabuan ke sini, saya ckp ngan RAMLI yg kmu di sini komited gan sklh.. jadi tlg buktikan ye.. laiin kali jgn buat lagi...

AKU nak gak bagi jawapan yang ikhlas sebab kenapa ku duk x habis,,, tapi maklum la dunia hari ini, pihak yang lebih tinggi dari kita hanya nak blame kita je... klo bgi jwpan yang semacam kritik sja... NAH, INI DIA PEMBERONTAK... dunia... dunia...

kepada PPd a.k.a penganjur program... komen manis ku pada kalian agar ku dapat duduk dari jam 8pg sehingga 5 ptg..
 1. janji biar tetap.. tulis stat jam 8 tp mula jam 9... BODOH....
2. ISI yang nak di sampaikan biarlah mendatangkan INPUT pada yang mendengar.. bukan buat hnaya nk LEPAS BATUK DI TANGGA.. ASAL ADA..membazir petrol masa je aku ke beluran. baik aku p sekolah ada budak ku.. ada pekdah lagi..
3.pastikan ada bahan ceramah di beri dahulu sabagai rujukan pada apa yg nk d sampaikan...
4. pastikan JU bertauliah atau boleh memberi penerangan yang berbaloi dengan masa yang di luangkan oleh kami para pendengar...
padaku taklimat ICT bi thn 5 useless.. BODOH... stakat pg blaja nk buat LP nk present kt depn ckgu2 lain... wasted my time... ckp korang earkan je bahan ke sklh... jimat kos...
kepada PPD gak, jgn asyik nk blame ckgu ni lari waktu taklimat, ckgu ni x beri kerjasama... TAAAAAPIIII kamu yang sepatutnye muhasabah diri terlebih dahulu sbb pe orang x nak dengar taklimat tu.. cukup baguskah
program kamu.. cek dlu dari pihak anda knpa/ sbb kami lari   ....

No comments: